Wójt Gminy Stanisław Jurkowski informuje, że w związku z licznymi interwencjami i skargami pacjentów, mieszkańców Ochotnicy Dolnej na nieprawidłowości w udzielaniu świadczeń opieki zdrowotnej przez Pana Bogdana Krzykwa Niepubliczny Zakład Opieki Zdrowotnej „Hipokrates” os. Hologówka 180a Ochotnica Dolna, skargi podpisane przez 366 mieszkańców i radnych Rady Gminy, Wójt Gminy przekazał w dniu 26 i 30 stycznia 2018r. do Pani Elżbiety Fryźlewicz - Chrapisińskiej Dyrektor Małopolskiego Oddziału Wojewódzkiego Narodowego Funduszu Zdrowia w Krakowie celem sprawdzenia czy wypełniane są warunki kontraktu przez NZOZ " Hipokrates" w Ochotnicy Dolnej. Gmina podpisała jedynie umowę dzierżawy części budynku na okres od 1.09.2013 r. do 31.08.2023 r. z Panem Bogdanem Krzykwa Niepubliczny Zakład Opieki Zdrowotnej „Hipokrates” Ochotnica Dolna do prowadzenia praktyki lekarza rodzinnego i lekarzy specjalistów. Gmina nie ma jednak żadnego wpływu na jakość usług świadczonych przez ten Ośrodek.
Oczekuję wraz z mieszkańcami, że standard świadczenia usług wykonywany przez Pana Bogdana Krzykwa Niepubliczny Zakład Opieki Zdrowotnej „Hipokrates” Ochotnica Dolna ulegnie zdecydowanej poprawie i będzie zgodny ze standardami wynikającymi z przepisów powszechnie obowiązującego prawa oraz zarządzeń Narodowego Funduszu Zdrowia.
W przypadku dalszych zastrzeżeń pacjentów dotyczących sposobu leczenia, skargi należy kierować bezpośrednio do Pani Elżbiety Fryźlewicz - Chrapisińskiej Dyrektor Małopolskiego Oddziału Wojewódzkiego Narodowego Funduszu Zdrowia, 31- 053 Kraków, ul. Ciemna 6.
Przedmiotem skargi lub wniosku może być postępowanie świadczeniodawcy w zakresie realizacji umowy o udzielanie świadczeń opieki zdrowotnej zawartej z oddziałem wojewódzkim NFZ, a pismo powinno zawierać następujące informacje:
- dane skarżącego (imię, nazwisko, adres, numer telefonu),
- dane świadczeniodawcy, którego skarga dotyczy,
- precyzyjny opis zdarzenia,
- w przypadku składania skargi w imieniu osoby trzeciej konieczne jest dołączenie pisemnego upoważnienia.
Złożyć skargę w oddziale wojewódzkim NFZ można na kilka sposobów:
- bezpośrednio w siedzibie oddziału lub jego delegaturze
- wysłać pocztą na adres oddziału ( siedziby ) świadczeniodawcy delegatury
- wysłać faksem tel.12 430 64 40
- przesłać skargę na adres e-mail nfz@nfz-krakow.pl (w przypadku zgłoszenia skargi lub wniosku za pomocą poczty elektronicznej, które nie zostały opatrzone podpisem elektronicznym lub nie zawierają imienia, nazwiska (nazwy) i adresu wnoszącego, pracownik NFZ za pomocą poczty elektronicznej występuje odpowiednio do skarżącego lub wnioskodawcy o uzupełnienie złożonej skargi lub wniosku o te dane w terminie siedmiu dni. Termin do załatwienia skargi lub wniosku biegnie od dnia wpływu tego uzupełnienia do Funduszu.)
- przesłać za pośrednictwem platformy ePUAP
Skargę można także złożyć w tutejszym Urzędzie Gminy, która zostanie przekazana do załatwienia do Dyrektora Małopolskiego Oddziału Wojewódzkiego Narodowego Funduszu Zdrowia w Krakowie.
Telefony informacyjne dla pacjentów w Małopolskim OW NFZ
800 007 797 - bezpłatna infolinia "kolejkowa"
12 194 88 - infolinia
12 29 88 386 - informacja ogólna
12 29 88 404 - informacja ogólna
12 29 88 449 - całodobowa możliwość wysłuchania informacji o wszystkich rodzajach świadczeń, bez możliwości połączenia z konsultantem